به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق لطفی گفت: در کمیسیون ماده۱۱ که مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای است با برگزاری ۳جلسه، ۴۳ پرونده تخلف مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: همچنین در کمیسیون های ماده۱۲ ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر نیز به تخلفات۱۸شرکت رسیدگی و رای نهایی صادر شد.
حق لطفی، کمیسیون ماده ۱۴ را نیز از دیگر کمیسیون های بخش حمل و نقل جاده ای عنوان کرد که به منظور رسیدگی به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده ای از ابتدای سال جاری تاکنون ۶بار جلسه تشکیل داده و در مجموع به ۲۰۹ پرونده رسیدگی کرده است.
وی در خصوص انواع تخلفات قابل بررسی در کمیسیون های حمل و نقل جاده ای گفت:حمل بار بدون اخذ بارنامه دولتی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، رعایت نکردن مقررات حمل بارهای عادی و ترافیکی، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به راننده ای که نام وی در بارنامه درج نشده، جابه جایی مسافر بدون اخذ صورت وضعیت، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری، اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت در خصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان از جمله مواردی هستند که در کمیسیون های حمل و نقل جاده ای قابل رسیدگی هستند.
حق لطفی به سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه ها و مسئولیت های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه نیز به عنوان بخش دیگری از موارد قابل طرح در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکتها و موسسات حمل و نقل جاده ای اشاره کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود: مردم و رانندگان حمل و نقل بین شهری می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، شکایات خود را از طریق نمایندگی های مستقر در پایانه های عمومی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و یا سامانه تلفنی ۱۴۱ منعکس و پیگیری کنند.